ایرانسل

ساخت وبلاگ

گزارشات جدیدی منتشر شده که ادعا می کنند تقریبا نیمی از گوشی هایی که سال 2022 روانه ی بازار شوند از نمایشگر های OLED برخوردار خواهند بود. درواقع این موضوع نشان دهنده ی محبوبیت روزافزون این فناوری در بازار گوشی های هوشمند است. یکی از دلایل اصلی افزایش سهم بازار دستگاه های مجهز به پنل اولد، علاقه تولیدگان مطرح دنیا مانند اپل و سامسونگ به این فناوری است.

تقریبا نیمی از گوشی‌های ۲۰۲۲ به نمایشگر اولد مجهز می‌شوند
در این گزارش که توسط شرکت «ترندفورس» (TrendForce) تهیه شده، عنوان می‌شود یکی از دلایل اصلی افزایش سهم بازار دستگاه‌های مجهز به پنل اولد، علاقه تولیدکنندگان بزرگ مانند اپل و سامسونگ به استفاده گسترده‌تر از فناوری اولد و امولد است.طبق این گزارش ۳۹.۸ درصد از کل گوشی‌های فروخته شده در سال جاری از پنل‌ اولد برخوردار هستند. از طرف دیگر، انتظار می‌رود ۴۵ درصد از کل گوشی‌های فروخته شده در سال آینده از این نوع نمایشگرها برخوردار باشند.

همزمان با علاقه دو شرکت سامسونگ و اپل به استفاده از پنل‌های اولد در گوشی‌های آینده، انتظار می‌رود تقریبا ۴۵ درصد از گوشی‌های فروخته شده سراسر جهان در سال آینده، از نمایشگر اولد برخوردار باشند.

بیشتر درایورهای نمایشگر از فرایندهای ۴۰ نانومتری تا ۲۸ نانومتری برای آی سی استفاده می‌کنند. هم اکنون فقط چند کارخانه ریخته‌گری مانند شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوانی TSMC، سامسونگ، UMC و GlobalFoundries می‌توانند آی سی‌های درایور نمایشگر پنل OLED را تولید کنند.

با این حال، از میان تمام شرکت‌های سازنده تراشه، تنها TSMC، سامسونگ و UMC ویفر کافی برای تولید درایورهای نمایشگر در اختیار خود دارند. در همین حال سایر کارخانه‌های ریخته‌گری روی توسعه فناوری‌های لازم کار می‌کنند تا تولید انبوه خود را آغاز کنند. از موارد قابل توجه دیگری که روی روند تولید تاثیرگذار است می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سازندگان مختلف به مشخصات متفاوتی برای آی سی‌های درایور نمایشگر نیاز دارند.

در حال حاضر منبع تغذیه آی سی درایور نمایشگر برای پنل‌های اولد نمی‌تواند تمام تقاضا بازار را برآورده کند و از سوی دیگر این گزارش نیز اضافه می‌کند که این تراشه‌ها نسبتا از تراشه‌های دیگر بزرگتر است، بنابراین در هر ویفر می‌توان تعداد کمتری از آن‌ها تولید کرد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,مک بوک,گوشی هوشمند,گوشی آیفون, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 267 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 19:38

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی وزارت صنعت معدن  تجارت (صمت)، حاکی از آن است مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت گفت: با توجه به اعتراض های انجام شده و مشوش شدن بازار واردات گوشی های هوشمند طبق روال سابق و با هر قیمت ممکن انجام خواهد شد و محدودیت 300 یورویی واردات گوشی تا اطلاع ثانوی لغو و به زودی ابلاغ می شود.

وزارت صمت به زودی محدودیت واردات گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو را لغو خواهد کرد
روز قبل شاهد اطلاعیه انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و لوازم خانگی بودیم که در آن ممنوعیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو را اعلام کرده بود. پس از آن اعتراض های زیادی مبنی بر این اطلاعیه انجام گرفت که حتی وزیر ارتباطات نیز در مورد آن در توییتر خود نوشت: این قانون اشکالات اساسی دارد و احتمالاً بازنگری خواهد شد. امیر ناظمی نیز طی یک توییت اعلام کرد این ممنوعیت اثرات بدی مانند بالا رفتن قیمت گوشی خواهد داشت و افزایش قاچاق بیشتر در بخش موبایل را شاهد خواهیم بود.

از طرفی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است که هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور در مورد این موضوع ابلاغ نشده است.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : بازار موبایل,تبلت,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1400 ساعت: 15:44

بنابر خبرهای اعلام شده، اینطور که به نظر می رسد کمپانی های چینی رقابتی سختی را بر سر تولید گوشی های هوشمند باریک آغاز کرده اند. طبق گزارشات، در ماه سپتامبر یک گوشی هوشمند به نام Gionee Elife S5.1 به عنوان باریک ترین گوشی هوشمند جهان در گینس ثبت شد. اما بعد ازگذشت یک ماه کمپانی اوپو به طور رسمی اعلام کرد که قرار است باریک ترین گوشی هوشمند خود یعنی گوشی اوپو آر 5 را با قطر 4.85 میلی متر را به زودی معرفی کند. و در حال حاضر به نظر می رسد یک کمپانی چینی دیگر در حال آماده سازی تولید گوشی هوشمند باریک است.

جنگ تولید کننده های تلفن های هوشمند چینی بر سر تولید باریک ترین تلفن هوشمند دنیا
از سایر ویژگی های این تلفن هوشمند می توان به اندروید کیت کت 4.4.4، صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزلوشن 1080 در 1920 پیکسل، اتصال ال تی ای، دوربین 13 مگاپیکسل، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم و پردازنده ی 8 هسته ای با کلاک 1.7 گیگاهرتز اشاره کرد.

در حال حاضر اطلاع دقیقی اززمان عرضه ی ویوو ایکس 5 و قیمت آن نداریم. در هر صورت عرضه ی اولیه ی این تلفن هوشمند ابتدا در چین خواهد بود.

پیش از این گفته شده بود این تلفن هوشمند قطر 3.8 میلی متر خواهد داشت، ما حتی مطمئن نیستیم چنین قطری برای یک تلفن هوشمند حتی ممکن باشد.

کمپانی چینی ویوو در حال آماده کردن تلفن هوشمند ایکس 5 ماکس است که تنها 4.75 می متر قطر دارد، اندازه های کلی این تلفن هوشمند 153.9 در 78 در 4.75 میلی متر است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : هواوی,اوپو,ویوو,گوشی موبایل,شیائومی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 19:20